Avanzer stopt
Avanzer heeft cliënten geïnformeerd over het stopzetten van de levering van Avanzer Aangifte per 31 december 2022. Avanzer biedt gebruikers een alternatief en ondersteuning bij het onboardingsproces bij de nieuwe leverancier. ” Een aantal klantgegevens worden gemigreerd van Avanzer Aangifte naar de nieuwe leverancier” .
Overstappen Avanzer
Overstappen van een softwarepakket in een kleine organisatie heeft hoe dan ook een enorme impact. Zeker als de termijn 4 maanden is. Wat en hoe groot die impact is, hangt af van een aantal factoren. Denk aan het aantal aangiftes, de huidige werkmethodieken, maar ook de manier waarop de omschakeling gebeurt. In de praktijk gaat een kantoor een periode van een jaar schaduwdraaien teneinde de risico’s te minimaliseren. Kunnen lopende aangiftes worden omgezet naar de nieuwe software? Al deze zaken dragen bij aan de tijd, en daarmee ook de kosten, die met een overstap gepaard gaan.
Wat gebeurt er met de VIA’s, SBA’s en de uitstelregeling?
Misschien is dit het moment waarop u -eerder dan gepland- stopt met uw aangiftepraktijk.
Alternatief: uitbesteden
Voordelen van aangiftepraktijk uitbesteden
Door de aangiftepraktijk uit te besteden, bespaart u tijd. U hoeft zich niet te verdiepen in de nieuwe software. Een nieuw aangiftepakket doorgronden kost heel veel tijd en moeite van u en uw medewerkers.
Wanneer u uw aangiftepraktijk uitbesteedt, is een groot voordeel dat u en uw medewerkers zich kunnen richten op het geven van (fiscaal) advies.
Een ander voordeel van het outsourcen van uw aangiftepraktijk is dat u de verantwoordelijkheid uit handen geeft. Vanaf nu is het accountantskantoor verantwoordelijk voor een correcte aangifte. Dit betekent minder risico op fouten.
Als u samenwerkt met een goed accountantskantoor, loopt uw aangiftepraktijk als een geoliede machine. De aangiftes worden keurig aangeleverd.
De nadelen van de aangiftepraktijk uitbesteden
‘Tijd is geld’ is een bekend gezegde. Toch kun u soms beter geld aan iets uitgeven dan er tijd aan besteden. Het is een open deur, maar een nadeel van het uitbesteden van aangiftepraktijk is dat het geld kost.
Accountantskantoren vragen meestal een opstarttarief om gegevens in te voeren en een “eigen” online omgeving te creëren. Daarna betaalt u een vast bedrag per aangifte. Hoe meer aangiftes, des te hoger de kosten.
Uw aangiftepraktijk uitbesteden, betekent ook een deel van de controle uit handen geven. Dit administratieve proces kan tot belangrijke inzichten leiden. U bent vaak minder goed op de hoogte wanneer u de aangiftepraktijk uitbesteedt in plaats het intern te regelen.
Conclusie:
Overzicht, inzicht, geldbesparing en mogelijkheden. Deze termen zijn bij ons op het lijf geschreven. U waarschijnlijk ook.
Het is te simpel om te zeggen dat u geld bespaart door met het aangeboden alternatief van Avanzer te starten. U zult zich in no time het nieuwe pakket eigen moeten maken. Daarnaast moeten alle VIA’s, SBA’s en uw uitstelregeling opnieuw worden ingelezen. Los van uw lopende aangiftes. Door gebruik te maken van onze kennis bespaart u wel degelijk geld en tijd. Ook minimaliseert software de kans op fouten.
Vragen?
Neem vrijblijvend contact met ons op.